Kuplung csere és szerviz

A kuplungtárcsa olyankor nem szokott kopni, amikor az autó halad, mert a súrlódó felületek össze vannak szorítva, és együtt forognak. Kopás csak a jármű induláskor és sebességváltás idejében történik, amikor a más-más sebességgel forgó tárcsák érintkeznek. Ekkor a kopás mellett fokozott melegedés is jelentkezik, és minél nagyobb a terhelés, annál fokozottabb mértékben. A legnagyobb igénybevételre akkor van szüksége, amikor emelkedőn indulunk el. Ilyenkor a tárcsa a hőhatástól megsülhet, és a kialakult tükrös felülete miatt a megfelelő tapadás nem lesz meg, így a kuplung csúszni fog. Az ilyen esetben az autó nem gyorsul, hiába pörög a motor. A kuplung csúszását nem csak a megégése okozhatja, hanem a normálisan használt, de időközben elvékonyodó, elöregedő tárcsa is. Azonban akinek csúszik a kuplungja és így közlekedik, azt hamarosan egy nagyobb pénz kiadás is követni fogja, ha nem megy idejében el az autószervízbe, mivel a túlmelegedés más károkat is idéz, például a lendkerék felületén és az acél nyomólapban is károsodást okoz. Emiatt, kuplungcsere alkalmával ezeket az alkatrészeket is meg kell vizsgálni. Kétes esetekben a nyomólapot is ki kell cserélni, mert a szerelés díja több mint az alkatrész ára.

Amikor a kuplung szettet cseréljük le kell szerelni a váltót a motorblokkról, ami fokozott tapasztalatot és tudást igényel. A kuplungok cseréjénél három szerkezetet kell lecserélni. A kuplung tárcsáját, szerkezetet és a kinyomó csapágyat. Sok járműnél kettős tömegű lendkerék van. Gyári előírás, hogy kuplung szett cseréje alkalmával ezt is ajánlott cserélni.

Az autószerviz elérhetőségeinken felveheti a kapcsolatot velünk időpont egyeztetés céljából.